09 Jun Omul sfințește locul
Clienții cei mai buni sunt aceia care îți fac vânzarea ușoară.
Dacă ai copii sau nepoței sigur ai remarcat recenta campanie Mega Image, cea cu popsticks.
A fost o idee briliantă pentru creșterea vânzărilor. Dacă firma a vrut să facă sales-boost pe anumite produse, cred că i-a ieșit. Sau nu.
Ce am observat eu, însă, a fost ceva nou. O apropiere umană dinspre clienți către casieri/vânzători.
Am amici care s-au împrietenit cu vânzătorii. Unii au reușit recordul de a primi zeci de popsticks o dată, urmare a relației bune cu vânzătorii.
Și eu am avut 2 vânzători în cartier, de care m-am apropiat. Îmi spuneau când să vin ca să nu am surprize că nu găsesc. Odată mi-au spus să vin mai târziu pentru că era auditul în shop și nu puteau să-mi dea mai mult 😊.
Nu a existat o claritate cum că promoția s-ar fi încheiat. Mulți copii și părinți încă mai speră că nu s-a încheiat sau că revine.
Cel mai probabil, scopul campaniei a fost: creșterea vânzărilor, boost pe produse mai greu vandabile, satisfacția clienților.
Ce a ieșit, de fapt, și nu știu dacă a fost un scop inițial stabilit: relații umane mai bune, prietenie, omenie, respect reciproc.
Săptămâna trecută am avut plăcerea să cunosc un client bun, printre alții la fel de buni din cei deja existenți. Un client global care lucrează cu noi, Kuehne + Nagel, de ceva vreme.
Faptul că mi-a acordat timp, răbdare și înțelegere în cadrul acelei întâlniri, mă face să vreau să fiu mai bun.
Toleranța greșelilor este un sport rar întâlnit în mediul de business. Asta vine, probabil, din spiritul de competiție cultivat în majoritatea organizațiilor.
Important este că umanizarea corporațiilor face minuni. Și această umanizare se face cu oamenii care sfințesc corporațiile. Încep să apară din ce în ce mai mulți și pe la noi.
Ca orice furnizor, nu suntem perfecți. Mai dăm rateuri, mai supărăm clienții. Există și bune și rele atunci când reprezinți o companie mare.
Partea rea este că atunci când o dai în bară, business-ul pierdut este unul semnificativ. Partea bună este că puterea brand-ului poate face minuni în situațiile delicate. Dar nu à la longue.
À la longue rezistă doar relația umană, cea corectă, bazată pe valori morale bune.
Zicala “omul sfințește locul” se potrivește atât pentru furnizori cât și pentru clienți.
Clientul bun va apărea atunci când vânzătorul va fi pregătit să-l servească.