Out of Office ASS-istant - DRAGOS CALIN
712
post-template-default,single,single-post,postid-712,single-format-standard,bridge-core-1.0.5,ajax_fade,page_not_loaded,,vertical_menu_enabled,qode-title-hidden,qode_grid_1300,side_area_uncovered_from_content,qode-content-sidebar-responsive,qode-theme-ver-19.7,qode-theme-bridge,disabled_footer_top,disabled_footer_bottom,qode_header_in_grid,wpb-js-composer js-comp-ver-6.0.2,vc_responsive

Out of Office ASS-istant

Se apropie vara sau iarna și începem să ne gândim la planificarea vacanțelor. Ne gândim la o destinație, ne gândim la ce activități am vrea să mai facem, ne gândim pe unde nu am fost sau ce ne-a mai rămas de făcut de pe bucket list.

Ne sunăm prietenii ca să vedem dacă poate reușim să facem gașca mai mare. Unii ne spun că se bagă, alții ne dau pass, că poate au deja alte promisiuni. Se mai schimbă planurile inițiale în funcție de negocieri până când, într-un final, se confirmă toate aranjamentele.

Zborurile sunt rezervate și plătite din timp ca să prindem ofertele bune de preț. Cazarea și eventual mașina sau shuttle bus-ul pentru transferul de la aeroport și înapoi sunt aranjate. Important este că mai “toată” lumea află când și unde plecăm, cu mult timp înainte de a stinge luminile din hol, de a opri centrala termică, de a chema Uber-ul sau de a ridica geamantanul pentru a ieși din casă.

Aceasta este viața numărul 1.

Viața numărul 2, cea de la muncă, se derulează în paralel, dar într-o formă și cu un curs total diferit.

Odată cu apropierea sărbătorilor și nu numai, începe potopul mesajelor OOO (Out Of Office) livrate negreșit de “Asistentul Absent de la birou”.

Microsoft Outlook Express a fost lansat oficial pe 13 August 1996 sub numele Microsoft Internet Mail and News și, astfel, de 23 de ani, multe dintre “companiile” care au cumpărat licența, din alte țări, bineînțeles, nu de la noi din România 🙂 au reușit să ne transforme obiceiurile de mai sus, din viața numărul 1, fie prin ROI (Regulament de Ordine Interioara), fie prin Code of Conduct, într-o rutină fadă și rece.

Eficiența este clar asigurată. Doar 5 minute de viață sunt consumate pentru acest exercițiu, două rânduri scrise, press save and way you go. O mulțumire maximă ne cuprinde că în sfârșit am reușit să bifăm tot ce era pe to-do list-ul săptămânii, calculatorul ctrl-alt-delete-at, colegu’ salutat, șefu’ pupat și cardul de acces apropiat de ușa de ieșire pentru ultima oară în următoarele 1-2-3 săptămâni.

OOO Ass-istant ne devine, deodată, cel mai bun prieten de la muncă. El răspunde, el ne salvează, el ne ține spatele, el ne justifică bucuriile și aventurile perioadei ce va să vină. Cu el putem dormi liniștiți, cânta, dansa sau face alte activități, la alegere.

Hai să ne punem un pic de partea cealaltă. De partea prietenilor și a familiei, în cazul vieții numărul 1, și de partea clienților sau furnizorilor, partenerilor, în cazul vieții numărul 2.

Cum reacționează apropiații noștri atunci când află, poate la telefon sau printr-un sms, că suntem plecați în vacanță și nu le-am spus și lor? Mmm… Fiecare și-i știe pe ai lui 🙂 dar situația este cel puțin incomodă, trecând peste încărcarea frigiderului cu alimente bogate în vitamine în timpul acelei scurte convorbiri sau acelui schimb de mesaje.

De ce credem că în viața numărul 2, cea de la muncă, lucrurile ar sta altfel? De ce credem că bunul nostru client, care ne-a plătit vacanța, va fi plăcut surprins că uite, tocmai când are și el o urgență, află că în sfârșit ne-am luat și noi o vacanță, binemeritată și la o distanță considerabilă de orice semnal GSM?

Ba mai mult, cum ne putem bucura că cineva cu o adresă de email cu @companiamea.com în coadă îi apare drept indicarea unui erou salvator în mesajul nostru de răspuns automat, atent compus, ba chiar cu o tentă pedantă și de umor fin?

Un prieten bun îmi spunea, un profesionist se găsește mereu la birou.

Tradus în viața numărul 1, un prieten adevărat te anunță din timp când pleacă în vacanță.

Dacă clienții îți sunt prieteni și nu dușmani, i-ai anunța din timp că pleci în vacanță, le-ai anticipa și rezolva toate problemele până în momentul în care se anunță că telefoanele trebuie să fie închise în vederea decolării.

Cum ar arăta întoarcerea ta la birou?

Poate că unii dintre clienți îți vor deveni atât de apropiați, încât se vor oferi să te ia cu mașina lor de la aeroport și să te aducă acasă. Poate că întâlnirea cu ei de după vacanță va fi despre cum te-ai distrat și nu despre câte bombe au explodat în lipsa ta.

Și toate astea se pot rezolva doar prin dorința ta de a fi The Assistant și implicit de a renunța la the OOO Ass-istant. Este, de fapt, despre cum crezi că îți sunt clienții: prieteni sau dușmani.

Vacanță plăcută!